10de plaats internationaal wiskundetoernooi

• 1 oktober 2019

Proficiat aan de 20 vijfde- en zesdejaars die deelnamen aan het Internationaal wiskundetoernooi van de KULeuven! Van de 55 deelnemende teams behaalden onze ploegen maar liefst de 10de, 22ste, 40ste en 52ste plaats.

Proficiat aan de 20 vijfde- en zesdejaars uit Latijn-Wetenschappen-Wiskunde, Latijn-Wiskunde en Wetenschappen-Wiskunde die vorige week deelnamen aan het Internationaal wiskundetoernooi van de KULeuven!

Het toernooi vond tegelijkertijd ook plaats aan de universiteiten van Bonn en Nijmegen. Het onderwerp dit jaar was hemelmechanica en ruimtevaart. Onze leerlingen verdiepten zich tijdens de eerste weken van het schooljaar vol overgave in het voorbereidend materiaal.

Van de 55 deelnemende teams behaalden onze ploegen uit het zesde jaar de 22ste, 40ste en 52ste plaats.

Een extra dikke proficiat aan ‘ploeg 19’ (Neel, Thomas, Chinouk, Fran en Lotte) uit het 5de jaar: zij behaalden een erg knappe 10e plaats!