Actieve school

College Hagelstein bruist van leven! Er is tijdens het schooljaar heel wat te doen op onze school.

Teambuilding

Bij de start van het schooljaar nemen we de tijd om elkaar te leren kennen. We gaan op uitstap of beleven een supertoffe sportdag. Zo leren we meteen onze klas en klastitularis een beetje beter kennen.

Bekijk meer.

Dag van de jeugdbeweging

Onze school telt heel wat leden van een jeugdbeweging. Op de dag van de jeugdbeweging zetten we hen graag in de bloemetjes: je mag in uniform naar school komen en we spelen allerlei toffe spelletjes.

Bekijk hier meer foto’s.

Veilig naar school

Veiligheid in het verkeer vinden we erg belangrijk bij ons op school. Daarom moedigen we onze leerlingen op creatieve manieren aan om zichtbaar te zijn in het verkeer met onze fluoactie en fluodag en houden we een verkeersdag en verkeersweek met aangepaste workshops per jaar. Wij zien jou graag!

Goed in je vel

We zijn een warme school waar iedereen zich thuis voelt. Pesten kan niet. Tijdens talloze activiteiten zoals de Respect4You-dag, de Challenge Day en de peter-meter activiteiten zetten we respect voor elkaar extra in de kijker.

Betrokken en geƫngageerde wereldburgers

Leren leven en functioneren in de samenleving vinden belangrijk. Ons grote hart voor iedereen tonen we door deel te nemen aan heel wat projecten die leerlingen vaak zelf voorstellen zoals Rode Neuzendag, YOUCA, het kankerproject, de sponsorloop, de vastenactie enz.

Wedstrijden, olympiades en uitdagende projecten

We zijn een kwaliteitsvolle school en dagen onszelf en anderen graag uit. We doen mee aan allerlei wedstrijden zoals Wiskunnend Wiske, Olyfran, de Geo-olympiade, de Sci-Tech challenge, het Katapultproject van KULeuven InnovationLab enz.
We zijn trots op de mooie resultaten van onze leerlingen!

Uitstappen en reizen

We verruimen graag onze blik op de wereld en trekken er daarom regelmatig op uit met onze leerlingen.
Zo geven we onze derdejaars een taalbad in Luik en verkennen onze vijfdejaars BelgiĆ« met een driedaagse uitstap naar de westhoek en Brussel. In het zesde staat een eindejaarsreis naar het buitenland (Duitsland, Spanje …) op het programma. Ook uitstappen zoals een bezoek aan Kazerne Dossin en de mensenrechtenwandeling verbreden onze horizon.

Hagelrock

Het einde van het schooljaar vieren we in stijl met ons eigen festival: Hagelrock!

Bekijk hier meer foto’s.