Veilig naar school

Ontdek hier hoe je op een veilige manier op College Hagelstein geraakt.

Zo bereik je College Hagelstein

De vlotte bereikbaarheid van onze school met de fiets of bus werd in kaart gebracht. Hiervoor konden we rekenen op de expertise van VLOT, in samenwerking met de gemeente Sint-Katelijne-Waver.

Met de fiets

We moedigen onze leerlingen aan om met de fiets naar school te komen.

Met de bus

Vanuit alle omliggende gemeentes rijden er bussen tot aan de school.

510: Westerlo – Heist o/d Berg – College Hagelstein – Mechelen
511: Heist o/d Berg – Beerzel – Putte – College Hagelstein – Mechelen
528: Mechelen – Bonheiden – Peulis – College Hagelstein
529: Tremelo – Schriek – Grasheide – Putte – College Hagelstein
538: Keerbergen – Bonheiden – Pasbrug – College Hagelstein
539: Baal – Tremelo – Keerbergen – Bonheiden – College Hagelstein
558: Mechelen – Sint-Katelijne-Waver – College Hagelstein
561: Mechelen – Sint-Katelijne-Waver – College Hagelstein – Koningshooikt – Lier
569: Lier – Koningshooikt – College Hagelstein

Ook aan het kruispunt Berlaarbaan/Mechelbaan op 300 meter van de school stoppen meermaals per dag lijnbussen.

Met de wagen

Via de R6 en de Berlaarbaan kan je onze kiss and ride-zone bereiken. Er geldt aan de school een snelheidsbeperking van 30 km per uur.

Veilig naar Hagelstein

Fluoactie: wij zien jou graag!

We willen al onze leerlingen sensibiliseren en aanmoedigen om zichtbaarder te zijn in het verkeer. Met ludieke acties belonen we het dragen van fluo én de fietshelm.

Fluodag

Op de internationale fluodag zetten we fluo weer extra in de kijker en reiken we een prijs uit aan de klas die het origineelst in fluo uit de hoek komt.

Verkeersweek & verkeersdag

We houden in het eerste jaar een heuse verkeersdag met workshops. Voor de leerlingen van het tweede tot en met het zesde jaar zijn er verschillende activiteiten tijdens de verkeersweek.