YOUCA voor 5de en 6de jaar

• 14 oktober 2019

Op donderdag 17 oktober starten een 70-tal leerlingen uit het vijfde en zesde jaar hun YOUCA job voor één dag. Hun loon schenken ze aan het goede doel.

Op donderdag 17 oktober starten een 70-tal leerlingen uit het vijfde en zesde jaar hun YOUCA job voor één dag bij een bedrijf, organisatie of overheidsdienst of particulier.

Ze solliciteerden zelf voor hun job en sleepten zo een baan als redder in de Nekker, redacteur bij Klasse, kleuterjuf, logopediste of zelfs korpsadjudant bij defensie in de wacht.

Het loon dat ze die dag verdienen gaat integraal naar projecten van geëngageerde jongeren wereldwijd. Daarmee steunen ze onder andere een project van Trias voor jonge ondernemers in Guinee.  Meer info over dit project kan je vinden in het onderstaande fimpje. Meer info over YOUCA en hun andere projecten is terug te vinden op hun website, www.youca.be.

Veel succes aan onze geëngageerde vijfde- en zesdejaars!