Bezoek prof. Johan Swinnen

• 4de jaar wetenschappen en 5de jaar

Prof. Swinnen gaf een bewogen lezing over zijn onderzoek en de lange tocht tegen kanker.

Op dinsdag 26 en vrijdag 30 april bezocht professor Johan Swinnen de klassen van het 4de jaar wetenschappen en onze vijfdejaars.
Onze leerlingen hebben het genoegen gehad om de professor te horen spreken en waren erg onder de indruk van zijn wetenschappelijk onderzoek, de passie en volharding waarmee hij in het leven staat.

Momenteel loopt de actie ‘Hou(t) me vast’: met een symbolische houten figuurtje kan je kankerpatiënten en hun naasten in deze moeilijke tijden een houvast bieden. Voor ieder hou(t)vastje loopt professor Swinnen een kilometer. Je vindt meer info op https://houtmevast.be en op de facebookpagina van houtmevast kan je de afgelegde en opgedragen kilometers mee volgen.

Zijn boodschap luidt: ‘Geef nooit op! Blijf er altijd voor gaan! Blijf altijd hoopvol!’. Een positieve boodschap als deze willen we volgende week in ons achterhoofd houden.

Ter herinnering en als eerbetoon aan Eseohe Kibor organiseren we dit schooljaar tussen 10 en 16 mei 2021 een uitdaging via Strava. Eseohe zou dit schooljaar het vijfde jaar afronden in onze school. Ze verloor twee jaar geleden haar dappere strijd tegen kanker. We spannen ons sportief in voor haar, voor alle jongeren en mensen die vechten tegen of die we verloren hebben aan kanker.

Met de opbrengst van onze activiteiten tegen kanker van de voorbije jaren konden we het kankeronderzoek van de professor toch steunen met een cheque van €1500. We schenken ook €1500 aan de ziekenhuisschool. We kijken er enorm naar uit om onze activiteiten volgend schooljaar weer te mogen organiseren.

Meer info over de Run for Eseohe actie vind je op onze website en in de laatste nieuwsbrief.