LabOdoo: kennismaking met het bedrijfsleven

• 10 januari 2023
  • 5 Accountancy & IT
  • 6 Accountancy - IT

De leerlingen van 5 en 6 A&IT en economie werden ondergedompeld in LabOdoo. Dit is een educatief laboratorium voor toekomstige ondernemers.

In de volledig uitgeruste vrachtwagen ontdekten ze het bedrijfsleven, alsof ze in een echt bedrijf zaten.
De 9 afdelingen in LabOdoo waren onderverdeeld in 3 categorieën:

• Administratie met boekhouding, personeelszaken en buitendienst
  • Bedrijfsvoering met projectbeheer, voorraad en productie
  • Verkoop met kassa, e-commerce, inkoop en verkoop

In groepjes van twee of drie kropen de leerlingen in de huid van medewerkers die werkten in drie verschillende afdelingen. In elke afdeling werd een uitdaging gegeven. Met behulp van de meegeleverde instructies en materialen moesten de leerlingen hun uitdaging binnen de 15 minuten oplossen in de Odoo-software. Nadien schoven de studenten door naar een andere afdeling totdat ze in alle 3 de categorieën een uitdaging hadden voltooid.
Woody Furniture was het virtueel bedrijf waarin de leerlingen concreet de beroepswereld konden ontdekken. Ze leerden de theoretische cursussen en de werkelijke praktijk beter begrijpen!