Leerlingen wetenschappen geven les aan internationale deelnemers

• 7 juni 2022
  • 6 Wetenschappen - Wiskunde
  • 6 Latijn - Wetenschappen - Wiskunde
  • 6 Moderne talen - Wetenschappen
  • 6 Latijn - Wetenschappen

De leerlingen wetenschappen van het zesde jaar coachten deelnemers uit Portugal, Turkije, Spanje, Slovakije en Belgiƫ!

Onze school deed mee met het Erasmusproject ‘Digital Change of Nature’. Het project focust op hoe technologie kan bijdragen tot een betere wereld, met focus op klimaatsverandering. Een actueel thema waar onze leerlingen heel wat over te vertellen hadden!

De meeste activiteiten tijdens deze week vonden plaats in de buurt van Gent, maar de deelnemers kwamen speciaal met de bus naar Sint-Katelijne-Waver om onze school te bezoeken! We toonden het aardbeiproject op ons dak, en de onze leerlingen coachten de deelnemers tijdens allerlei STEM workshops.

De deelnemers waren danig onder de indruk van de kennis en kunde van onze leerlingen! Alle sessies waren in het Engels, maar daar draaiden onze leerlingen hun hand niet voor om! Ook hun probleemoplossend denken en maturiteit werden meermaals gecomplimenteerd. Bravo!