YOUCA ondernemer Leen Gysen op bezoek

• 6 Economie - Moderne talen
  • 6 Economie - Wiskunde
  • 6 Accountancy - IT

5 en 6 Economie en 6A&IT kregen de inspirerende non-profit ondernemen Leen Gysen op bezoek.

Nu onze 3de graad dit jaar niet aan het YOUCA-project kan deelnemen (een jaarlijkse actie voor het goede doel waarbij onze leerlingen een dag de schoolbanken inruilen voor de werkvloer en hun loon schenken aan een emancipatieproject in de 3de wereld), mochten we bij wijze van alternatief een gastspreker-ondernemer ontvangen.

5- en 6 Economie en 6A&IT woonden donderdag 15 oktober de uiteenzetting bij van Leen Gysen, managing partner voor IPARC (International Platform for Art Research & Conservation) en verantwoordelijke voor onder meer de business strategy en marketing van de organisatie.

Daarnaast is Leen hoofd van Plan International Belgium en sinds 2011 ook European Female Entrepreneurship Ambassador. Een ondernemer met een indrukwekkende palmares met andere woorden, die onze leerlingen wist te boeien en inspireren met haar reis en ervaringen.