Vakken

Keuzevak 1 1

Informatica- en communicatiewetenschappen

Een richting voor jou?

• Je bent gefascineerd door informatica
  • Je onderzoekt graag zelf hoe je een probleem kan oplossen en voert dit dan ook uit, met vallen en opstaan
  • Je kan digitaal zelfstandig werken

Wat mag je verwachten?

• Je krijgt een uitgebreid pakket fysica, meer bepaald elektronica.
  • Je krijgt een uitgebreid pakket informaticawetenschappen (AI, Python hardware, netwerken, Powerapps, data cleaning…)
  • Je krijgt les van top IT’ers en (data-) engineers uit de privĂ© sector
  • Je wordt in het vak academische onderzoeksvaardigheden klaargestoomd voor je bachelorproef in het hoger onderwijs
  • Je krijgt een ruime algemene vorming

De studierichting Informatica- en communicatiewetenschappen is een excellente voorbereiding op hogeschool en universiteit zoals Toegepaste informatica, Electronics en IT, Digital design and development, Handelswetenschapppen, Multimedia…). Het is een theoretische studierichting in de doorstroomfinaliteit.

De leerlingen gaan onderzoekend aan het werk binnen informaticawetenschappen en elektriciteit-elektronica. Ze worden vaardig in digitaal databeheer, softwareontwikkeling, het opzetten en onderhouden van computernetwerken, IOT.